Nové cviky pre váš kondičný tréning

Print
work-out

Ak sa začnete venovať štýlu aktivity s plynulými pohybmi, možno vám to prinesie úžitok, ktorý ide za hranice fyzického prínosu.

Ľudia sa venujú plynulým pohybom už storočia, ale pre mňa ako bývalého športovca a trénera, ktorý často pomáha ľuďom dosiahnuť veľmi špecifický cieľ, je myšlienka neštrukturovaného pohybu úplne nový koncept. V našich životoch sa často venujeme určitému špecifickému plánu s určitou štruktúrou, ale niekedy môže byť dobré urobiť krok späť a jednoducho si užívať pohyb spôsobom, ktorý prináša dobrý pocit.

Ak máte negatívne asociácie spojené s cvičením, už samotné pustenie sa do aktivity môže byť pre vás dobrý začiatok. Nezabúdajte, že aj málo pohybu je lepšie ako žiadny pohyb, a že môžete vyskúšať toľko rôznych aktivít, mimo tých tradičných ako je beh a cyklistika.

Tu je niekoľko spôsobov ako môžete byť aktívnejší doma alebo vonku:

Tanec: Stačí trochu hudby. Nechajte vaše telo pohybovať sa v rytme, ktorý je pre vás príjemný. Môžete sa prihlásiť do rôznych tanečných kurzov, napríklad Zumba, balet alebo street jazz, alebo to môžete skúsiť doma! Cieľom je hýbať sa a užívať si chvíľu, hudbu a okolie.

Tai Chi: Tai Chi je umenie, ktoré si vyžaduje vedenie a cvik ale keď sa naučíte základy, môžete ho praktizovať kdekoľvek. Keďže som to sám skúsil, bol som prekvapený koľko trpezlivosti a svalovej koordinácie treba na pomalý pohyb. Je to veľmi šetrná aktivita, dokonalá pre seniorov.

Jednoduchý strečing: Nájdite si miesto a začnite so strečingom. Nemusíte robiť nejaké konkrétne cviky, stačí keď budete naťahovať tie časti tela, ktoré sa vám zdajú napäté a to spôsobom, ktorý sa vám zdá prirodzený. Chcete ísť o krok ďalej? Skúste jogu.

Cvičenie s obručou okolo pása: Táto klasika z ihriska je vynikajúca na uvoľnenie napätých svalov a na posilnenie tzv. „core“ svalov - a hlavne to je zábava!

Jednoduché loptové hry: Ak sa zameriate na koordináciu prostredníctvo jednoduchých loptových hier, je to vynikajúci spôsob ako sa začať hýbať. Aj jednoduché hádzanie loptou je dobrá možnosť, ktorú môžete vyskúšať s priateľom.

Turistika a chôdza: Užívanie si prírody pri turistike je naozaj vynikajúci spôsob ako sa postupne dostať do pohybu. Chôdza je aktivita, ktorej sa môžete bez problémov venovať, začnete prechádzkou alebo zvýšite intenzitu tak, že sa pustíte do náročnejšieho terénu.

Štruktúrovaný plán cvičenia za účelom dosiahnutia určitých cieľov je výborná možnosť, ale občas je dobré si oddýchnuť od náročného a ťažkého cvičenia a naštartovať vášeň, aby ste zabránili vyhoreniu. Deti na ihrisku majú umenie plynulého pohybu dobre zvládnuté, ale s vekom sme čoraz viac citliví na to ako vyzeráme pri cvičení, hlavne na verejnosti, takže vás vyzývam aby ste sa vzdali svojho pohodlia a skúsili niečo nové.

Autor Samantha Clayton, Senior Director Fitness Education, Herbalife.



sk-SK | 19. 2. 2018 14:48:43 | NAMP2HLASPX04