Nikdy už nespochybňujte potrebu fyzickej aktivity!

Print
Unlock the secret to looking after yourself

Existujú doslova stovky dôvodov, prečo má fyzická aktivita prínos.  Cvičenie je dobré pre vaše telo, pre vašu myseľ aj pre váš spoločenský život. Myslite na tieto zásadné prínosy cvičenia ako na cestu ku šťastiu. Ak budete mať menej stresu, budete šťastnejší, ak ste aktívnejší a produktívnejší, ste aj spokojenejší a spokojní ľudia priťahujú pozitívnych spokojných ľudí!

1.  Znížený stres

Väčšina nášho života je naplnená nejakým stresom, či už je to nedostatok času, finančné ťažkosti, náročná práca, termíny alebo aj jednoduchý rozvoz detí do školy. Stres môže viesť aj k nadmernej konzumácii nezdravých potravín, čo môže spôsobiť priberanie, čo často ešte zvyšuje váš stres1. Cvičením si urobíte čas pre seba, budete zdravší a zníži sa vám hladina stresu a budete mať lepšiu náladu2.

2. Cíťte sa produktívnejšie v práci aj v živote

Ak si dáte chvíľu pauzu na cvičenie, hlavne ak sa cítite vyčerpaný, môže vám to pomôcť lepšie sa sústrediť a zvýšiť vašu produktivitu; je to vynikajúci spôsob ako poraziť stres!

3. Pozitívny životný štýl priťahuje pozitívnych ľudí

Ak sa budete cielene snažiť zlepšiť sa prostredníctvom aktívnejšieho života, zvýši sa vám sebadôvera.  Čo je ešte lepšie, váš nový pozitívny prístup môže presvedčiť aj tých okolo vás, aby sa zmenili k lepšiemu.  Platí to hlavne ak sa rozhodnete zúčastniť sa organizovanej fyzickej aktivity, alebo sa prihlásiť do fitness klubu. Kto by bol povedal, že ak sa zlepšíte vy, môžete tým zlepšiť aj ostatných?

4. Zvýšte svoje šťastie

Kto by nechcel byť šťastnejší? Fyzická aktivita podporuje uvoľňovanie endorfínov vo vašom tele, podobne ako keď jeme chutné jedlo, napr. čokoládu. Endorfíny sú známe svojou schopnosťou dosahovať analgetický účinok (proti bolesti) a zlepšujú pocit spokojnosti  . Keď jete nevyváženú stravu s vysokým obsahom cukru, vaše šťastie, bude pravdepodobne krátkodobé, môže nasledovať „depresia“ a to môže viesť k nezdravému uzavretému cyklu. Radšej svoje „šťastné“ endorfíny získam z fyzickej aktivity56


Napísala:  Samantha Clayton, Riadite Fitness vzdelávania v Herbalife.

1 Singh, M. (2014). Mood, food, and obesity. Front Psychol, 5, 925.

2 Hamer, M., Endrighi, R., & Poole, L. (2012). Physical activity, stress reduction, and mood: insight into immunological mechanisms. Methods Mol Biol, 934, 89-102.

3 Boecker, H., Sprenger, T., Spilker, M. E., Henriksen, G., Koppenhoefer, M., Wagner, K. J. . . . Tolle, T. R. (2008). The runner's high: opioidergic mechanisms in the human brain. Cereb Cortex, 18(11), 2523-2531.

Nogueiras, R., Romero-Pico, A., Vazquez, M. J., Novelle, M. G., Lopez, M., & Dieguez, C. (2012). The opioid system and food intake: homeostatic and hedonic mechanisms. Obes Facts, 5(2), 196-207.

4 Dinas PC, Koutedakis Y, Flouris AD. Effects of exercise, and physical activity on depression. Ir J Med Sci. 2011 Jun;180(2):319-25.

5 Singh, M. (2014). Mood, food, and obesity. Front Psychol, 5, 925.

6 Recently, other molecules than endorphins (i.e. endocannabinoids) have been implicated in producing the effects associated with a runner’s high (Fuss, J., Steinle, J., Bindila, L., Auer, M. K., Kirchherr, H., Lutz, B., & Gass, P. (2015). A runner's high depends on cannabinoid receptors in mice. Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America, 112(42), 13105-13108), and many other molecules are involved in regulation of mood; the way it is described here is overly simplistic; exercise affects one’s well-being (happiness) in many other ways.
 



sk-SK | 19. 2. 2018 14:49:25 | NAMP2HLASPX04